"ဆင္းရဲျခင္း လြတ္ကင္းေအာင္"
တစ္ေန႔က ေျပာသြားတ့ဲ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးရဲ႕ မိန္႔ခြန္းထဲမွာ ဆင္းရဲမႈ
ေလ်ာ့ခ်ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ထည့္ေျပာသြားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ပထမတစ္ခ်က္က တန္ဖိုးနည္း အိမ္ရာ ဆိုတာပါ။ ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးနည္းမယ္ ဆုိတာ
မသိရေသးသလို ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြ လက္လွမ္းမီႏိုင္မယ္ မမီႏိုင္ဘူး
ဆိုတာကိုလဲ မသိႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဒုတိယတစ္ခ်က္ကေတာ့ ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္
အမေတာ္ေၾကးလို႔ ေခၚတ့ဲ စိုက္ပ်ိဳးစရိတ္ ထုတ္ေပးတ့ဲ ေနရာမွာ အရင္က
လယ္တစ္ဧကကို ရွစ္ေသာင္းက်ပ္ ထုတ္ေပးေနရာက အခု တစ္သိန္းက်ပ္ ထုတ္ေပးေနတယ္
လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီေငြပမာဏဟာလဲ အမွန္တကယ္ လုိအပ္မယ့္
စိုက္ပ်ိဳးစရိတ္အတြက္ ျပည့္မီႏိုင္ျခင္း မ႐ွိတာကို သတိျပဳမိပါတယ္ လုိ႔လဲ
ထည့္ေျပာသြားပါေသးတယ္။
ဒီမိန္႔ခြန္းကို ဖတ္ၿပီး ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ စဥ္းစားေနမိတာက-
ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရဘက္က ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္ စိုက္ပ်ိဳးစရိတ္နဲ႔
တျခားလိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျပည့္မီေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္၊
ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ဆိုရင္လဲ ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြအတြက္ လုံေလာက္တ့ဲ ၀င္ေငြ
ရႏိုင္မယ့္ အလုပ္အကိုင္မ်ိဳးေတြကို ဖန္တီးေပးႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္
ဆင္းရဲမႈကို ရာခိုင္ႏႈန္း ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ေလ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါ့မလဲ ဆ
ိုတာပါ။
ေရွးအခါက တိဗက္ျပည္မွာ မုနိက်န္ပို ဆိုတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဟာ
ပိုင္ဆိုင္တ့ဲ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူေတြကို ခြဲေ၀ေပးၿပီး
လူတန္းစားတန္းညွိတာမ်ိဳး လုပ္ခ့ဲဖူးပါတယ္။ လုပ္တာမွ သုံးႀကိမ္တိုင္တိုင္
လုပ္တာပါ။ ဒါေပမ့ဲ ေပးတုန္းခဏ၊ ေထာက္ပံတုန္း ခဏပါဘဲ။ ေနာက္ပိုင္း
ဆင္းရဲသားက ဆင္းရဲသားဘ၀ ျပန္ေရာက္သြားတာပါဘဲ။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈကို
ျဖစ္ေစတ့ဲ အေၾကာင္းတရားေပါင္းမ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ ဒီထဲက တခ်ိဳ႕ေသာ
အေၾကာင္းတရားေတြဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရက ထိထိေရာက္ေရာက္ ကိုင္တြယ္ၿပီး
ဖယ္ရွားေပးမယ္ဆိုရင္ ဖယ္ရွားေပးလို႔ ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေတြကို
မဖယ္ရွားႏိုင္ဘဲ ဆင္းရဲမႈ ေလ်ာ့ခ်ေရးကို ေဖာ္ေဆာင္မယ္ဆုိလို႔ကေတာ့
ရာခိုင္ႏႈန္းအနည္းငယ္ေလာက္သာ ဆင္းရဲတြင္းက လြတ္ကင္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး
အမ်ားစုကေတာ့ နဂို ဒုံရင္း အတိုင္းပဲ ျပန္ျဖစ္သြားမွာပါ။
ကိုယ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ေတာေရာ ၿမိဳ႕ပါ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ အမ်ားစုႀကီးကို
ႏုရာ၀ဲစြဲ လဲရာသူခိုးေထာင္ ျဖစ္ေအာင္ ဖိစီးႏွိပ္စက္တ့ဲ အႏၲရာယ္တစ္မ်ိဳး
က်ေရာက္ေနတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခ့ဲပါၿပီ။ ဒီအႏၲရာယ္ကို အစိုးရသစ္
ေျပာင္းသြားတ့ဲ ဒီေန႔လို ကာလမ်ိဳးအထိ ထိထိေရာက္ေရာက္ ကာကြယ္တာဆီးတာ
မေတြ႕ရေသးပါဘူး။ အဲဒီ အႏၲရာယ္ကေတာ့ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တည္ရွိေနတ့ဲ
ေလာင္းကစားမႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအႏၲရာယ္ေၾကာင့္ ဆင္းရဲသူ ဆင္းရဲသားေတြဟာ
ဖြတ္သထက္ ညစ္သြားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေသာ လယ္ပိုင္ယာပိုင္ေတြဟာ လယ္မ့ဲယာမ့ဲ
ျဖစ္သြားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေသာ အိုးပိုင္အိမ္ပို္င္ေတြဟာ အိမ္မ့ဲယာမ့ဲ အေျခမ့ဲ
အေနမ့ဲ ျဖစ္သြားပါတယ္။ စာရိတၱေတြ ပ်က္စီးကုန္ပါတယ္။ လင္ကြာ မယားကြာနဲ႔
မိသားစုေတြ ၿပိဳလဲကုန္ပါတယ္။
ေက်းလက္မွာေရာ ၿမိဳ႕ျပမွာပါ ေအာက္ေျခလူတန္းစား အမ်ားစုဟာ အႏၲရာယ္ကို
အႏၲရာယ္လို႔ မျမင္ပါဘူး။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လို႔ ျမင္ပါတယ္။
ထြက္ေပါက္တစ္ခုလို႔ သေဘာထားပါတယ္။ ဒီထဲမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ေက်းရြာေတြရဲ႕
ရြာဦးရြာထိပ္မွာ တင္ၿပီး ကိုးကြယ္ခံရတ့ဲ ဘုန္းႀကီးတစ္ခ်ိဳ႕ ပါေနတာကေတာ့
ေတာ္ေတာ္ကို ၀မ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ရြာဘုန္းႀကီး ကစၿပီး
တစ္ရြာလုံးလိုလို အေလာင္းအစား ၀ါသနာထုံေနမွေတာ့ ဒီရြာရဲ႕ အေျခအေန ဘယ္လုိ
ရွိတယ္ဆိုတာ၊ သြားၾကည့္ေနစရာေတာင္ မလုိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေတြဟာ တခ်ိဳ႕
ေက်းရြာေတြမွာ တကယ္ ျဖစ္ေနတာပါ။ ၿမိဳ႕ျပမွာလဲ ဘာထူးလဲ။ ေနရာတိုင္းမွာ
ရွိေနတာပါဘဲ။
ဒီလိုမ်ိဳး စိတ္မသက္သာစရာ ဆိုး၀ါးလွတ့ဲအေျခအေနေတြကို ေက်ာ္လႊား
လြန္ေျမာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေစတနာထားသူ ေမတၱာထားသူ ရဟန္းရွင္လူ တစ္ခ်ိဳ႕က
ေစတနာနဲ႔ ေမတၱာနဲ႔ အေလာင္းအစားေတြ မလုပ္ၾကဖို႔ စြမ္းႏိုင္သမွ်
တားဆီးပါတယ္။ မရပါဘူး။ ရတယ္ဆိုရင္လဲ ဆင္ပါးစပ္ ႏွမ္းပက္သေလာက္ပါ။
ကိုယ္ေတြ႕ကို ေျပာရရင္ ကိုယ့္ေက်ာင္းမွာ ဥပုသ္သီတင္း လာေစာင့္တ့ဲသူေတြကို
အေလာင္းအစားေတြ လုပ္တာဟာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အဆုံးအမနဲ႔ မကိုက္ညီေၾကာင္း၊
မလုပ္သင့္ေၾကာင္း ေဟာၾကည့္ပါတယ္။ မထူးပါဘူး။ ျပန္မေျပာ
နားမေထာင္ေနၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး ခ်ဲေပါက္လို႔ ႏွစ္လုံးထီးေပါက္လို႔
ဆုိၿပီး ဆြမ္းအုပ္လာပို႔တ့ဲသူကိုေတာင္ ဒီဘုန္းႀကီးက စိတ္လို႔လက္ရ ရွိရင္
ေျပာပါတယ္။ "ဒီလို ဆြမ္းမ်ိဳးကို မစားခ်င္ဘူး၊ ေနာက္ကို ဒါမ်ိဳးနဲ႔
လာမလႉနဲ႔၊ အလႉဒါနလုပ္တ့ဲဆိုတာ ကိုယ့္ခြန္ကိုယ့္အားနဲ႔ တရားသျဖင့္ ရွာေဖြ
ရ႐ွိတ့ဲ ပစၥည္း၀တၳဳမ်ိဳးနဲ႔ပဲ လႉသင့္တယ္။ အေလာင္းအစား လုပ္တယ္ဆိုတာ ဘုရား
မႀကိဳက္တ့ဲ အလုပ္၊ ဒီအလုပ္နဲ႔ ရတ့ဲေငြဟာ မတည္ၿမဲႏိုင္ဘူး။ လြယ္လြယ္ရ၊
လြယ္လြယ္ကုန္မယ္။ ေဖာင္းရာကေန မၾကာမီမွာ ပိန္သြားလိမ့္မယ္။ ေနာက္ကို
ဒါမ်ိဳးေတြ မလုပ္ေလနဲ႔" စသည္ စသည္ ေျပာၾကည့္ပါတယ္။
ျပန္မေျပာ၀ံ့လို႔သာ ေခါင္းငုံ႔ၿပီး နားေထာင္ေနတာပါ။ ျပန္ေျပာ၀့ံလို႔ကေတာ့
"ဒီဘုန္းႀကီးႏွယ္၊ လႉတ့ဲလူက လာလႉတာေတာင္ ေကာင္းေကာင္း ယူတာ မဟုတ္ဘူး၊
ဘယ္နဲ႔ေလ ညာနဲ႔ေလနဲ႔ လွ်ာရွည္ေနေသးတယ္" လုိ႔ ေျပာေလမလားဘဲ။ ထားပါေတာ့။
ကိုယ္ေျပာခ်င္တာက တစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ ျပန္႔ႏွံ႔ေနတ့ဲ ေလာင္းကစားမႈ
မ်ိဳးစုံဟာ တျခားကိစၥေတြလို မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားကိစၥေတြမွာဆိုရင္
ဥပမာအေနနဲ႔ လစာမေလာက္လို႔ အက်င့္မပ်က္ခ်င္ဘဲ ပ်က္ေနရတ့ဲ ၀န္ထမ္းေတြ
အေရးယူဖို႔လို ကိစၥမ်ိဳး၊ ဒါမ်ိဳးကေတာ့ တစ္ဖက္မွာ င့ဲေနရတာ ရွိပါတယ္။
အစိုးရဘက္ကလဲ ထိုက္တန္တ့ဲ လစာမ်ိဳး မေပးႏိုင္ေသးေတာ့ အေရးယူခ်င္သလို
ယူလိုက္လို႔ မရပါဘူး။ အခ်ိန္တစ္ခုကို ေစာင့္မယ္ဆိုရင္ ေစာင့္ဖို႔
လုိပါလိမ့္မယ္။
ေလာင္းကစားမႈ တိုက္ဖ်က္ဖို႔ ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ တစ္ရက္ေတာင္ ေစာင့္စရာ
မလုိပါဘူး။ ခ်က္ခ်င္ကိုင္တြယ္လို႔ ရပါတယ္။ အဲဒါ ျမန္ျမန္ ပေပ်ာက္သြားေလ
ဆင္းရဲသူ ဆင္းရဲသားေတြအတြက္ ေကာင္းေလပါဘဲ။ ဒါဆုိရင္ ဘယ္လို
ကိုင္တြယ္ၾကမလဲ။
ကိုယ္တို႔ ၿမိဳ႕နယ္မွာ တစ္ခါတုန္းက ႏွစ္လုံးသုံးလုံး ဂဏန္းေပးတ့ဲ
ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္တ့ဲ ညႊန္ၾကားလႊာတစ္ခု ရွင္းလင္းပြဲ လုပ္ပါတယ္။
အဲဒီမွာ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးေတြ အကုန္လုံးကို ပင့္သလို
အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းက လူေတြလဲ တက္ပါတယ္။ ဒီထဲမွာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ဘယ္လို
အမိန္႔႐ွိသလဲဆိုေတာ့ " အဲဒီ ဂဏန္းေပးတ့ဲ ကိုယ္ေတာ္ေတြကို
သြားအေရးယူ႐ုံေလာက္နဲ႔ အဲဒီကိစၥက ၿပီးျပတ္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလို
လုပ္တာဟာ ကိုင္းျဖာ ကိုင္းနားကို သြားၿပီး ခုတ္ေနသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဓိက
လုပ္ရမွာက အျမစ္ကို တူးေဖာ္ပစ္ရမွာပါ။ အဲဒီ အျမစ္ေတြ ဘယ္မွာ ရွိတယ္ဆိုတာ
အခုတက္လာတ့ဲ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းကလူေတြ အသိဆုံးပဲ။ ကိုင္းျဖာ
ကိုင္းနားေလာက္ကို သြားၿပီး ခုတ္ေနလို႔ကေတာ့ ဘာမွ အေၾကာင္းမထူးႏိုင္ဘူး။
မၾကာခင္ ျပန္ၿပီ ေ၀စည္လာမွာပဲ" လုိ႔ အမိန္႔ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို
မိန္႔လိုက္ေတာ့မွပဲ အားလုံး ၿငိမ္သြားပါတယ္။
အဲဒီဆရာေတာ္ အမိန္႔ရွိသလို အျမစ္ျဖစ္တ့ဲ ဒိုင္ေတြ ဘယ္မွာ ရွိတယ္ ဆိုတာ
ရဲေတြ အာဏာပိုင္ေတြက သိၿပီးသားပါ။ တခ်ိဳ႕ဆို ရဲနဲ႔ အစုစပ္
လုပ္ေနၾကတာေတာင္ ရွိတယ္ လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီအျမစ္ကို တူးထုတ္ပစ္ဖို႔
ဆိုရင္ အစိုးရဘက္က ရဲကို အားကိုးလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒီကိစၥကို
ျပတ္ျပတ္သားသား ကိုင္တြယ္မယ့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု သီးသီးသန္႔သန္႔
ဖြဲ႕စည္းေပးရပါ့မယ္။ ဒီအဖြဲကို ကူညီေပးႏိုင္မယ့္ "ေလာင္းကစားမႈ
တုိက္ဖ်က္ေရး" လို အရပ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ေကာင္းေကာင္း ရွိေနဖို႔လဲ
လုိပါတယ္။ ဒီႏွစ္ဖြဲ႕ ေပါင္းၿပီး ဒိုင္ကိုေရာ ခြင့္ျပဳထားတ့ဲ ရဲကိုေရာ
ဥပေဒနဲ႔ အညီ လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္၊ ေကာက္႐ိုးမီးလို မဟုတ္ဘဲ တစိုက္မတ္မတ္
လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဆင္းရဲသား အမ်ားစုႀကီးကို ဖိစီးႏွိပ္စက္ေနတ့ဲ
ေလာင္းကစားမႈေတြ သိသိသာသာ ပေပ်ာက္သြားႏိုင္မယ္ လို႔ ယူဆပါတယ္။ ဤစာစုကို
ျမတ္ဗုဒၶက ပရာဘ၀သုတၱန္မွာ ေဟာၾကားခ့ဲတ့ဲ ေအာက္ပါစကားနဲ႔
အဆုံးသတ္လိုက္ပါတယ္။
ဣတၳိဓုေတၱာ သုရာဓုေတၱာ၊ အကၡဓုေတၱာ စ ေယာ နေရာ။
လဒၶံ လဒၶံ ၀ိနာေသတိ၊ တံ ပရာဘ၀ေတာ မုခံ။
အၾကင္သူသည္ မိန္းမၾကဴး ေသေသာက္ၾကဴး ေလာင္းကစားၾကဴးသည္ ျဖစ္၍ ရတိုင္း
ရတိုင္းေသာ ဥစၥာကို ဖ်က္ဆီး၏၊ ထိုသူ၏ ထိုအေၾကာင္းသုံးမ်ိဳးသည္
ပ်က္စီးဆုတ္ယုတ္ေၾကာင္းတည္း။
If any man, being rogue with women, drink, and dice, squanders
whatever he has received, that is the cause of the unsuccessful man.
Nann Nyunt Oo
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ေမွာ္၀င္ၿမိဳ႕ - အဖြဲ႔၀င္မ်ား
နည္းပညာမ်ား
ရသ
ဗဟုသုတ
AndroidPhone
Job At Singapore
အလည္လာသူေပါင္း
ေရႊးခ်ယ္ဖတ္ရႈ႕ရန္
- E-Book (3)
- ဂ်ာနယ္ (1)
- နည္းပညာ-MCPA (1)
- နည္းပညာ-ကြန္ပ်ဴတာ (57)
- နည္းပညာ-ပရိုဂရမ္ (3)
- နည္းပညာ-ဗိုင္းရစ့္ (13)
- နည္းပညာ-မိုဘိုင္းဖုန္း (43)
- နည္းပညာ-အင္တာနက္ (33)
- နည္းပညာ-ေဆာ့၀ဲလ္ (41)
- နည္းပညာ-ေဖာက္ထြင္းမႈ (42)
- ဗဟုသုတ-ကင္မရာ (3)
- ဗဟုသုတ-က်န္းမာေရး (43)
- ဗဟုသုတ-ဂမၻီရေလာကီပညာ (40)
- ဗဟုသုတ-ဖုန္း (1)
- ဗဟုသုတ-ဘာသာေရး (10)
- ဗဟုသုတ-မိုဘိုင္းဖုန္း (9)
- ဗဟုသုတ-အင္တာနက္ (12)
- ဗဟုသုတမ်ား (126)
- ရသ-၀တၳဳတိုမ်ား (33)
- ရသ-ကဗ်ာ (121)
- ရသ-စကားစု (42)
- ရသ-စာေပ (9)
- ရသ-ရယ္စရာ (13)
- ရသ-သရဲ (40)
- ရုပ္ရွင္ (6)
- သတင္းမ်ား (368)
- သတင္းမ်ား-တိုင္းေရးျပည္ေရး (60)
- သံေ၀ဂတရား (1)
- ဟာသ (3)
- ဟာသစာအုပ္မ်ား (2)
- အက္မင္ ၂၅နာရီ (11)
- အက္မင္ ခရု (25)
- အက္မင္ စိုင္းကိုသူ (312)
- အက္မင္ နန္းညႊန္႔ဦး (1036)
- အက္မင္ ရွိုက္တန္ (15)
- အက္မင္ ေမွာ္ၿမိဳ႕သား (174)
- အက္မင္ ေျခရာမဲ့ (49)
- အျခားေသာ (7)
- ေဆာင္းပါးမ်ား (6)
- ေဆာင္းပါးမ်ား-ကြန္ပ်ဴတာ (2)
- ေဆာင္းပါးမ်ား-တိုင္းေရးျပည္ေရး (5)
No comments:
Post a Comment
သင့္ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္ စကားေလးတစ္ခြန္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ေရွ႕ဆက္ေရးသားရန္ အားေဆးေလး တစ္ခြက္ပါပဲဗ်ာ