အျပည့္အ၀ သိရဖို႔ အျပည့္အစုံ ေလ့လာၾကစို႔

"သေဘာတရားမပါတ့ဲ လက္ေတြ႕ဟာ အကန္းနဲ႔ တူတယ္"တ့ဲ၊ လက္ေတြ႕မပါေသာ
သေဘာတရားဟာလည္း အၿမံဳနဲ႔ တူတယ္"တ့ဲ။
ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးတစ္ေယာက္ေျပာဖူးတ့ဲ ဒႆနစကားေလးပါ။ သေဘာတရားေရာ
လက္ေတြ႕ေရာ ႏွစ္ခုလုံးဟာ အေရးပါတ့ဲအတြက္ ႏွစ္ခုစလုံးကို တြဲစပ္ၿပီး
အသုံးျပဳဖို႔ ေျပာခ်င္ပုံရပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕သာသနာေတာ္၊ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕အဆုံးအမ ဆိုတာဟာလဲ သေဘာတရားရယ္၊
လက္ေတြ႕ရယ္၊ ဒီႏွစ္ခုေပါင္းစပ္ေပးရာကေန ရလာတ့ဲ ရလာဒ္ရယ္လို႔ သုံးမ်ိဳး
သုံးစား ရွိပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစု သိထားၾကတ့ဲ
စကားအတိုင္းေျပာရရင္ေတာ့ ပရိယတ္၊ပဋိပတ္၊ပဋိေ၀ဓ ဆိုတာေတြပါ။
ဒီသုံးမ်ိဳးထဲမွာ သေဘာတရားပိုင္းျဖစ္တ့ဲ ပရိယတ္ဆိုတာ
က်ယ္၀န္းမ်ားျပားၿပီး ဘာသာစကားအရလည္း ကြဲျပားျခားနားတ့ဲအတြက္
အကုန္လုံးကို ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ ေလ့လာဖို႔ဆိုတာဟာ အားလုံးအတြက္ေတာ့
ျဖစ္ႏိုင္မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမ့ဲ သေဘာတရားနဲ႔ လက္ေတြ႕ကို
ေပါင္းစပ္ခ်င္သူေတြအတြက္ကေတာ့ အကုန္လုံး မဟုတ္တာေတာင္
ကိုယ္လုပ္ေဆာင္ရမယ့္, အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမယ့္ လက္ေတြ႕ပိုင္း အတြက္
လိုအပ္တ့ဲသေဘာတရားပိုင္းကိုေတာ့ျဖင့္ ျပည့္စုံႏိုင္သမွ် ျပည့္စုံ ေအာင္
ေလ့လာထားသင့္တယ္၊ ထုိက္တန္ေသာ ဓမၼစာေပ ဗဟုသုတ ရွိထားသင့္တယ္လို႔
ယူဆမိပါတယ္။

ဒီလိုေျပာရတ့ဲအေၾကာင္းကေတာ့---

တရားရိပ္သာတစ္ခုက ျပန္လာတ့ဲ ဒကာမႀကီး တစ္ေယာက္က သူတရား
သြားအားထုတ္တ့ဲ ရိပ္သာက ဆယ့္ငါးရက္နဲ႔ အရိယာျဖစ္ေစရမယ္လို႔ အာမခံလို႔ သူ
သြားအားထုတ္တာ ဆယ့္ႏွစ္ရက္ေျမာက္မွာပဲ ပထမမဂ္ကို ရခ့ဲပါတယ္လို႔
ေျပာလာလို႔ပါ။ သူေျပာတာကိုေတာ့ ဟုတ္တယ္, မဟုတ္ဘူး၊ ျဖစ္ႏိုင္တယ္,
မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္တာမ်ိဳးေတြ လုပ္မေနေတာ့ပါဘူး။ သူက
လက္ေဆာင္အျဖစ္နဲ႔ ေပးတ့ဲ, အဲဒီရိပ္သာကေဟာၾကားတ့ဲ တရားေခြကိုသာ
နားေထာင္လိုက္ပါတယ္။ အဒီတရားထဲမွာ ျမတ္စြာဘုရားက မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာ
ခုနစ္ရက္နဲ႔ တရားရေစရမယ္လို႔ အာမခံထား တယ္တ့ဲ။ သူကေတာ့ ဘုရားမဟုတ္လို႔
ဆယ့္ငါးရက္ဆိုၿပီး အာမခံေပးတာပါ လုိ႔ ေျပာထားေလရဲ႕။(ဒီထက္
စဥ္းစားစရာေကာင္းတာေတြ၊ ဥပမာ- တရားျပသူကိုယ္တိုင္က သူ႕ကိုယ္သူ
ရဟႏၲာပါလို႔ ထုတ္ေျပာေနတာေတြ ႐ွိပါေသးတယ္။ဒါေတြကေတာ့ ထားပါေတာ့။)

ျမတ္စြာဘုရားက မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာ မည္သူမဆို သတိပ႒ာန္
တရားေလးပါးကို ပြားမ်ားအားထုတ္ရင္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ ရဟႏၲာေသာ္ လည္းေကာင္း၊
အနာဂါမ္ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေဟာၾကားခ့ဲတာကေတာ့ အမွန္ပါ။
ဒါေပမ့ဲ ခုနစ္ရက္အတြင္း လုိ႔ တစ္ထစ္ခ် ေဟာၾကားတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ခုနစ္ႏွစ္ ေျခာက္ႏွစ္ ငါးႏွစ္ ေလးႏွစ္ စသည္အားျဖင့္ အဆင့္ဆင့္
ေဟာၾကားခ့ဲၿပီးမွ ေနာက္ဆုံး ခုနစ္ရက္လို႔ ေဟာၾကားခ့ဲတာ ျဖစ္ပါတယ္။
မဟာေဗာဓိရာဇကုမာရသုတ္မွာဆိုရင္ ခုနစ္ရက္ေတာင္ မဟုတ္ဘူး၊ မနက္အားထုတ္ရင္
ညေနမွာ ရဟႏၲာ (သို႔မဟုတ္) အနာဂါမ္ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းကိုေတာင္
ေဟာၾကားခ့ဲပါေသးတယ္။

ဒီေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားတ့ဲ "ေယာ ေကာစိ-မည္သူမဆို" ဆိုတာ
ဘယ္လို ပုဂိၢဳလ္မ်ိဳးကို ဆိုလိုသလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားစရာပါ။ လုပ္ငန္း
ခြင္တစ္ခုမွာ အလုပ္ေလွ်ာက္ထားရင္ေတာင္ လူတိုင္းေလွ်ာက္လို႔ မရႏိုင္ပါ
ဘူး။ သတ္မွတ္ထားတ့ဲ အရည္အခ်င္းနဲ႔ ျပည့္စုံသူေတြပဲ ေလွ်ာက္ထားလို႔
ရႏိုင္မွာပါ။ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားတ့ဲ "ေယာ ေကာစိ-မည္သူမဆို"
ဆိုတာဟာလည္း အဲဒီလိုမိ်ဳး သတ္မွတ္အရည္အခ်င္းနဲ႔ ျပည္စုံသူကို ဆိုလိုတာပါ။

ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တစ္ခါတုန္းက ေဗာဓိမင္းသား ဆုိသူဟာ
ျမတ္စြာဘုရားကို ေမးေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။ သူေမးေလွ်ာက္ထားကေတာ့-

"ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္မွာ ရဟန္းျပဳလာသူတစ္ေယာက္ဟာ ျမတ္စြာ
ဘုရားတည္းဟူေသာ ဆရာကို အမွီျပဳၿပီး တရားဓမၼကို ပြားမ်ားအားထုတ္ မယ္
ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ အားထုတ္မွ ရဟႏၲာျဖစ္ႏိုင္ပါသလဲ" လို႔ ေမးတာပါ။
ဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက ဘယ္လို ျပန္ေျဖသလဲ ဆိုေတာ့

"ဒီေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မင္းသားကို ျပန္ေမးစရာ ရွိပါတယ္၊ ႀကိဳက္သလို ေျဖပါ"တ့ဲ။

"သင္မင္းသားဟာ မင္းသားျဖစ္တ့ဲအေလွ်ာက္ ဆင္စီး,ခၽြန္ကိုင္အတတ္ကို
တတ္ေျမာက္ထားပါတယ္၊ သင့္ထံကို တစုံတစ္ေယာက္က အဲဒီ ပညာရပ္ ေတြကို
တတ္ေျမာက္ခ်င္လို႔ သင္ၾကားေပးပါ လုိ႔ ေျပာလာတယ္ ဆုိပါစို႔"တ့ဲ။

"ဒီလူဟာ ၁။ အေလးအနက္လဲ မထားဘူး၊ ၂။ က်န္းမာေရးကလဲ ည့ံေန တယ္၊ ၃။
မူယာမာယာကလဲမ်ား၊ ၄။ ပ်င္းကလဲ ပ်င္း၊ ၅။ ဥာဏ္ကလဲ ထိုင္းတယ္ ဆိုပါစို႔"
တ့ဲ။ " ဒီလိုလူမ်ိဳးကို သင္မင္းသား တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ေပးလို႔
ျဖစ္ႏိုင္မလား"တ့ဲ။

ဒီလိုေမးလိုက္ေတာ့ ေဗာဓိမင္းသားက " အ႐ွင္ဘုရားအမိန္႔႐ွိတ့ဲ
အခ်က္ငါးခ်က္ထဲက တစ္ခ်က္ခ်က္နဲ႔ ၿငိစြန္းေနရင္ေတာင္ သင္ေပးလို႔
မျဖစ္ႏို္င္ပါဘူးဘုရား။ ဒီလို မဟုတ္ဘဲ ၁။အေလးအနက္လဲ ထားမယ္၊
၂။က်န္းမာေရးလဲေကာင္းမယ္၊ ၃။႐ိုးသားမႈလဲ ရွိမယ္၊၄။ႀကိဳးလဲ ႀကိဳးစားမယ္၊
၅။ဥာဏ္ကလဲ ေကာင္းမယ္၊ ဒီလို အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံမယ္ ဆိုရင္ေတာ့
တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ေပးလို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ဘုရား" လို႔ ျပန္
လည္ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

ဒီေတာ့မွ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း တရားအားထုတ္မည့္သူအတြက္ ၁။
သဒၶါတရားရွိျခင္း ၂။က်န္းမာျခင္း ၃။႐ိုးသားျခင္း ၄။ လုံ႔လ၀ီရိယရွိျခင္း
၅။အသိဥာဏ္ရွိျခင္းဆိုတ့ဲ အဂၤါငါးရပ္ လိုအပ္ပုံနဲ႔ ဒီအဂၤါရပ္ေတြနဲ႔
ျပည့္စုံမယ္ဆိုရင္ ခုနစ္ႏွစ္အတြင္းဆိုတာကေန ေနာက္ဆုံး မနက္ အားထုတ္ရင္
ညေနရႏိုင္တယ္ဆိုတာကိုပါ ျပည့္စုံစြာ ေဟာၾကားေတာ္ မူခ့ဲပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခ့ဲတ့ဲ တရားအားထုတ္မည့္ သူအတြက္
လုိအပ္တ့ဲအဂၤါရပ္ေတြဟာ လြယ္ကူတ့ဲ ျမန္မာစကားနဲ႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၿပီး
ေရးလိုက္တာျဖစ္လို႔ အေပၚယံက ရွပ္ၾကည့္ရင္ တိမ္ေနသလို ထင္ရေကာင္း
ထင္ရပါလိမ့္မယ္။ တကယ့္တကယ္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခ့ဲတ့ဲ
ပါဠိေတာ္မူရင္းစကားကို ေလးနက္စြာ စဥ္းစားၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့
အဂၤါရပ္အားလုံးနဲ႔ ျပည့္စုံဖို႔ဆိုတာ လြယ္လြယ္နဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း
မွန္းဆႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ က်န္းမာျခင္းဆိုတ့ဲ ဒုတိယအဂၤါရပ္ကို လယ္တီဆရာ
ေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ၀ိဇၨာမဂၢဒီပနီမွာ

"ယခု ၀ိပၸတၱိကာလအတြင္း၌ ဤဒုတိယအဂၤါ ျပည့္စုံခဲလွ၏။ ယခု လူတို႔၏ ပကတိေသာ
၀မ္းမီးသည္ ေကာက္႐ိုးမီး, ျမက္မႈိက္မီး, သစ္႐ြက္မႈိက္မီးတို႔
ႏွင့္အလားတူ၏၊ ဤမီးစုသည္ ထခြင့္ဆိုက္လွ်င္ ႐ုတ္တရက္ တဟုန္တည္း ထ၍
ေတာက္လ်က္ အနီးအစပ္တြင္ ႐ွိ႐ွိသမွ်ေသာ ၀တၳဳစုကို ခဏျခင္း
ေလာင္ကၽြမ္းေစတတ္၏၊ ေသခြင့္ဆိုက္လွ်င္ ခဏျခင္း အၿပီးေသ၏။"

လို႔ ဆိုထားတာကို ေထာက္ၿပီး အတိမ္ အနက္ကို ခန္႔မွန္းႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ဒီအဂၤါရပ္ေတြကို အျပည့္အစုံ အတိအက် သိဖို႔အတြက္ေတာ့ မဇၥ်ိမနိကာယ္၊
ေဗာဓိရာဇကုမာရသုတ္ျမန္မာျပန္နဲ႔ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕
၀ိဇၨာမဂၢဒီပနီမွာ ႐ႈၾကပါေတာ့လို႔သာ ၫႊန္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားမိန္႔ၾကားတ့ဲ ခုနစ္ရက္နဲ႔ တရားရႏိုင္တယ္၊ မနက္
အားထုတ္ရင္ ညေနရႏိုင္တယ္ဆိုတာေတြဟာ အထက္မွာ ဆိုခ့ဲတ့ဲ အဂၤါရပ္ ေတြနဲ႔
ျပည့္စုံသူကို ရည္႐ြယ္မိန္႔ၾကားခ့ဲတာပါ။ ဒီအဂၤါရပ္ေတြကို ခ်န္လွပ္ၿပီး
ခုနစ္ရက္နဲ႔ တရားရႏိုင္တယ္, မနက္အားထုတ္ရင္ ညေနရႏိုင္တယ္လို႔ ကြက္ၿပီး
ေဟာေျပာတာမ်ိဳးဟာ နားၾကားသူေတြအတြက္ ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘး ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ဒီစာစုရဲ႕ အစမွာ ေဖာ္ျပခ့ဲတ့ဲ ဒကာမႀကီးဟာ အဲဒီလို အျဖစ္မ်ိုဳးနဲ႔
ႀကံဳခဲ့ရတာပါ။ ဒီဒကာမႀကီးဟာ ေက်ာင္းဆရာမတစ္ေယာက္ ျဖစ္တ့ဲအတြက္ ေလာကအလိုက္
ထုိက္သင့္သလို ဗဟုသုတ႐ွိေပမယ့္ ဓမၼ စာေပဗဟုသုတဘက္မွာေတာ့
အားနည္းေနတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ လဲ ေဟာေျပာသူရဲ႕
ေဟာေျပာခ်က္အေပၚမွာ ခ်ိန္ခ်ိန္ဆဆ မ႐ွိေတာ့ဘဲ တစ္ထစ္ခ် ယံုစားမိတာ
ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအေနအထားမ်ိဳးက ေက်ာ္လႊားလိုသူတိုင္းဟာ ဓမၼစာေပျဖစ္တ့ဲ
သေဘာတရားပိုင္းကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး ျပည့္ျပည့္စုံစုံ နားလည္ေအာင္,
ဓမၼစာေပဗဟုသုတေတြ တိုးပြားေအာင္ ေလ့လာသင္ယူသင့္ၾကပါတယ္။ ဒီလို
ျပည့္ျပည့္စုံစုံ နားလည္သိ႐ွိထားမယ္ဆိုလွ်င္ လက္ေတြ႕ပိုင္းကို
လုပ္ေဆာင္ရာမွာ အေယာင္ေယာင္အ၀ါး၀ါးနဲ႔ အမွားေတြကို ေ႐ွာင္လႊဲႏိုင္မွာ
ျဖစ္သလို အမွားျဖန္႔ျဖဴးေနသူေတြနဲ႔ ႀကံဳရတ့ဲ အခါမ်ိဳးမွာလဲ စဥ္းစား
ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သေဘာတရားပိုင္း ျဖစ္တ့ဲ
ဓမၼစာေပေတြကို ျပည့္ျပည့္၀၀ သိရေအာင္ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ
ေလ့လာအားထုတ္ၾကပါလို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။

(၁၉-၇-၂၀၁၁(အာဇာနည္ေန႔) က ပိဋကပညာ႐ွင္ဆရာႀကီးဦးခ်မ္းသာနဲ႔
ဓမၼစာေပသင္တန္းသားမ်ားရဲ႕ ၀ါဆိုသကၤန္းကပ္အလႉဒါနပြဲမွာ ေျပာျဖစ္ခ့ဲ
တာေလးေတြကို စုစည္းေရးထားမိခ့ဲတာ။ အခုမွပဲ ျပန္ေတြ႕တယ္။)

Nann Nyunt Oo

No comments:

Post a Comment

သင့္ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္ စကားေလးတစ္ခြန္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ေရွ႕ဆက္ေရးသားရန္ အားေဆးေလး တစ္ခြက္ပါပဲဗ်ာ

ေမွာ္၀င္ၿမိဳ႕ - အဖြဲ႔၀င္မ်ား