မိုးလား တိမ္လား ျမဴႏွင္းလား
၂၀၁၃ သို႔ ကူးေျပာင္း ခဲ့ၿပီးသည့္ ေနာက္၌ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီႏွင့္
ျမန္မာ့ေႏြဦးသည္ စုတ္ခ်က္ တစ္ပိုင္း တစ္စႏွင့္ ပုံေပၚလာခဲ့ၿပီဟု
ဆိုႏိုင္ ေပလိမ့္မည္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ တို႔သည္ အခ်ိန္ယူ ရတတ္သည္ ဟူ၍
လည္းေကာင္း၊ ပြတ္တိုက္မႈ ရွိတတ္သည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ခုခံမႈမ်ားကို
ခက္ခက္ခဲခဲ ပင္ပင္ပန္းပန္း ေက်ာ္ျဖတ္ ရတတ္သည္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး
အဖုံဖုံ ခန္႔မွန္း သုံးသပ္ခဲ့ၾက ေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္၊ လက္ရွိ
အခင္းအက်င္းတြင္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဓေလ့ထုံးစံ မ်ား ေရာျပြမ္းေနေသာ ေႏြဦး
ပုံရိပ္သည္ တစ္မ်ဳိးတစ္ဘာသာ လွပ တင့္တယ္ ဝင့္ထည္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ခရီးကား ႏုနယ္ေသးသည္ ဆိုေသာ္ျငား လည္း ထိေတြ႔
ခဲ့ရသည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ ရရွိခဲ့သည့္ အေတြ႔ အႀကဳံမ်ား မွာ ႏုနယ္သည္ဟု
မဆိုသာ။ ဆိုရလွ်င္ ႀကဳိးတန္း လမ္းေလွ်ာက္ ဆပ္ကပ္သမား ကဲ႔သို႔ ႏုိင္ငံတကာ
ေလ့လာသူမ်ားက ေခ်ာ္က်ေတာ့ မည္ေလာ ဟူ၍ စိတ္ဝင္တစား ၾကည့္႐ႈ ေနၾကခ်ိန္တြင္
ျမန္မာ့ေႏြဦး သည္ ယင္း၏ ဣေႁႏၵ၊ ယင္း၏ သိကၡာကို အခ်ိန္မီ
ထိန္းသိမ္းႏိုင္ခဲ့သည့္ သေဘာကို ျမင္ေတြ႔ရျခင္း သည္ပင္ Stakeholder
အားလုံးတို႔၏ အေျမာ္အျမင္ ျဖစ္ေနေပသည္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ တို႔
ေအာင္ျမင္ေရး တြင္ ေရရွည္ မဟာဗ်ဴဟာ သေဘာလည္း ၿခဳံမိရန္ လိုအပ္သလို ေရတို
နည္းဗ်ဴဟာ သေဘာမ်ားလည္း ျပည့္စုံရန္ လိုအပ္ေပသည္။ မည္သို႔ပင္ ဆိုေစ
ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ၏ စုတ္ခ်က္ မ်ားသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ မိုးလား တိမ္လား
ျမဴႏွင္းလားဟု သံသယပြားဖြယ္ရာ မရွိေတာ့၊ အတန္အသင့္ ပုံေဖာ္ ႏုိင္မည္ဟု
မွတ္ယူရေပသည္။
ႏိုင္ငံေရး အင္နားရွား
သန္း ၆၀ အတြက္ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ၾကကုန္ေသာ ႏိုင္ငံေရး သမား တို႔သည္
ႏိုင္ငံ့ အေရးကို အျမဳေတၾကသည့္ ႏိုင္ငံေရးကို လက္ခံ က်င့္သုံး
ႏိုင္ၾကေသာ္လည္း အျဖဴ၊ အမည္း ႏိုင္ငံေရး တို႔ကို အေျချပဳေသာ ႏိုင္ငံေရး
သမားတို႔သည္ မာယာ ဆန္လွေသာ ႏိုင္ငံေရး ကို လက္ကိုင္စြဲ တတ္ၾကသည္။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ဓာတ္ခံ မည္မွ်အထိ ရင့္က်က္ ႏိုင္မည္နည္း ဟူေသာ
ေမးခြန္းအတြက္ ေရခံေျမခံ ထက္ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ေစတနာက သာလြန္၍ အေရးပါ
ေနႏိုင္သည္။ အက်ဳိး စီးပြားႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသည္ မည္မွ်ပင္
ဟန္ေဆာင္ ဖုံးကြယ္ထားေစ ကာမူ အခုအခံ အဆီးအတားမ်ားကို အလို အေလ်ာက္
ဖန္တီးျပဳမူရက္သား ျဖစ္ေန တတ္ၾကသည္ ကိုလည္း သတိခ်ပ္ သင့္သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး၏ မိန္႔ခြန္းမ်ား၊ လမ္းညႊန္ခ်က္ မ်ားကို အႏုလုံ
ပဋိလုံ ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဟူေသာ ဂိမ္းစည္းမ်ဥ္းႏွင့္
လြတ္ကင္းျခင္း မရွိသလို သန္း ၆၀ အတြက္ ဖုံးကြယ္ မရႏိုင္သည့္
ႏိုင္ငံေရးစိတ္ရင္း ေစတနာမွန္ကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ မူဝါဒ
ခ်မွတ္မႈ၏ေနာက္၌ လြန္စြာမွပင္ အေရးႀကီးလွေသာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈသည္ ဝိဝါဒ
ကြဲျပားဖြယ္ရာ မျဖစ္ေစရန္ အေရးႀကီး သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး
ခ်မွတ္လိုက္ေသာ မူဝါဒတို႔သည္ မဟာဗ်ဴဟာ သေဘာျဖစ္ရာ ယင္းမဟာဗ်ဴဟာကို
အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾက ကုန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားႀကီး တစ္ခုလုံးသည္
မိမိတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ၊ မိမိတို႔၏ တာဝန္ျဖစ္ေသာ နည္းဗ်ဴဟာ မ်ားကို
အပိုင္းလိုက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးသည္။
ျပည္သူလူထု ဗဟိုျပဳေရးကို ေရွး႐ႈ ေမာင္းႏွင္လ်က္ ရွိေသာ ႏိုင္ငံေတာ္
သမၼတႀကီး၏ မူဝါဒ အတိုင္း အမွန္တကယ္ ျပည္သူလူထု ကိုသာ ဗဟိုျပဳရန္
လိုအပ္ၿပီး အျဖဴႏွင့္ အမည္း ႏိုင္ငံေရးမ်ား ကင္းစင္ရန္ အေရးႀကီး
လာၿပီျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး တို႔၏ အသက္ေသြးေၾကာ
ျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး မုဒိတာ သည္ တစ္ခုလုံး သေဘာ မေဆာင္ ေသာ္လည္း တစ္ခုလုံး
သေဘာ အတြက္ အေရးႀကီးသည့္ ေဆာက္တည္မႈ တစ္ရပ္ျဖစ္ေနသည္။
ေမာ္ဒယ္လ္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံႀကီးျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းတြင္
အတုယူဖြယ္ ေကာင္းေသာ ဓေလ့တစ္ခုမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ မ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊
စီးပြားေရး ၿပဳိင္ဆိုင္မႈ မ်ား၌ လည္းေကာင္း ၿပဳိင္ဘက္အား တိုက္႐ိုက္
ရည္ညႊန္းသည့္ Attack Ad (တုိက္ခုိက္သည့္ ေၾကာ္ျငာ)မ်ား အသုံးျပဳေလ့
ရွိသည္မွအပ ဣႆာမစၦရိယ နည္းလွျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း
ေရြးေကာက္ပြဲ ယွဥ္ၿပဳိင္ ဘက္ျဖစ္ေသာ ဟီလာရီကလင္တန္ သည္ အိုဘားမား၏
ႏုိင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အိုဘားမားႏွင့္ ဟီလာရီကလင္တန္တို႔ ၏ ဘုံတူ႐ူခ်က္မွာ အေမရိကန္
ႏိုင္ငံျခားေရးမူဝါဒ ေအာင္ျမင္ေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ နယ္ပယ္တြင္ အေမရိကန္
အက်ဳိးစီးပြား ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေရး သာျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိႏိုင္ သည္။
ဤသည္ပင္လွ်င္ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးဓေလ့ႏွင့္ ဆန္႔က်င္လ်က္ ရွိေသာ
ႏိုင္ငံေရး အင္နားရွား ျဖစ္ႏိုင္သည္။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး တတိယလႈိင္း
ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးသည္ တတိယအဆင့္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး မဟာဗ်ဴဟာကို
ခ်မွတ္ ရာတြင္ မဟာဗ်ဴဟာ သေဘာသာ မက နည္းဗ်ဴဟာ၊ နည္းလမ္းမ်ား အဆင့္အထိ
အေသးစိတ္ လက္လီစိပ္ ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္၍ ျပည္သူလူထု၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်ားကို
မည္မွ်အထိ စီမံခန္႔ခြဲ ႏိုင္မည္နည္းဟူေသာ ေမးခြန္းက တတိယလႈိင္းအား
ေစာင့္ႀကဳိ ေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ေပးထားခ်က္
မ်ားႏွင့္ အညီ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အဆင့္
ခြဲေဝ က်င့္သုံးမႈ မည္မွ် အေကာင္အထည္ ေပၚမည္ ဟူသည္မွာလည္း ႏိုင္ငံေရး
အင္နားရွားကို ေရွာင္ရွား ႏိုင္မွသာ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္
ျဖစ္ထြန္း လာမည္ျဖစ္သည္။ အေျခခံ အက်ဆုံး ျဖစ္ေသာ ေအာက္ဆုံး အထစ္
ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိေရးကို တိတိက်က် က်င့္သုံး ႏုိင္ခဲ့လွ်င္ပင္
တတိယလႈိင္းသည္ ျပည္သူလူထုကို အမွန္တကယ္ ဗဟိုျပဳေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ
ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္သည္။
တစ္ႏိုင္ငံလုံး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အတြက္ ပထမဦးစြာ Stakeholder
အားလုံး၏ Mindset မ်ား ကိုယ္စီကိုယ္စီ (အမွန္တကယ္) ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္
လိုအပ္မည္ဟု သေဘာ ရေသာေၾကာင့္ Popular Politics (လူႀကဳိက္မ်ား
ႏုိင္ငံေရး) ထက္ Real Politics ကို အေလးေပးရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ သန္း ၆၀ ကို မ်က္ေမွာက္
ျပဳေရးသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး၏ တတိယ လႈိင္း၏ ေသာ့ခ်က္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
ႀကီးမားလွေသာ စက္ယႏၲရား ႀကီး၌ ပင္နယန္ ေခြးသြားစိပ္ တစ္ခုပင္ လွ်င္
ခြၽတ္ေခ်ာ္၍ မရပါ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး သမားမ်ားသည္ Protectionism
(ကုိယ္က်ဳိးစီးပြား ကာကြယ္ေရးဝါဒ) ျဖစ္၍ မရသလို Lip Serviced Reform
ေထာင္ေခ်ာက္ကိုလည္း ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးလွ ေသာေၾကာင့္ "ေစတနာမွန္
ကံျဖစ္ေစ" ဟူေသာ ဆို႐ိုးႏွင့္ အညီ ကံျဖစ္ေစေသာ ေစတနာမ်ား မွန္ကန္ရန္ သတိ
ခ်ပ္သင့္သည္။ ႏိုင္ငံေရး အင္နားရွား ေလ်ာ့နည္းေစေရး အတြက္ ကံျဖစ္ေစေသာ
ေစတနာ မ်ား မွန္ရန္သာ လုိအပ္ ေပမည္။
တတိယလႈိင္း၏ ေရစီးေၾကာင္း
ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးမ်ား အားလုံးသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ကို တာဝန္
ခံရသလို ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဌာန အားလုံးသည္ ေလွကားထစ္ သဖြယ္ ဆင့္ကာ
ဆင့္ကာျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ကိုပင္ တာဝန္ ခံၾကရသည္။
ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား အားလုံးသည္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးကို တာဝန္ ခံရသလို
တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အစိုးရ အဖြဲ႕ရွိ ဌာန အားလုံးသည္ ေလွကားထစ္ သဖြယ္
ဆင့္ကာဆင့္ကာျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ကိုပင္ တာဝန္ ခံၾကရသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ခ်မွတ္ ထားေသာ မူဝါဒမ်ားသည္ ျပည္သူလူထု၏
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်ားကို စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲ ႏိုင္ေရး သာျဖစ္၍ အဆင့္လိုက္
တာဝန္ယူမႈ အသီးသီး၏ ဆုံခ်က္သည္ သန္း ၆၀ ေသာ ျပည္သူ မ်ားသာ ျဖစ္သင့္ သလို
ျဖစ္လည္း ျဖစ္ရေပမည္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ ဆိုခဲ့ပါ အတိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
ယႏၲရား တစ္ခုလုံးသည္ Working For the President (သမၼတ လက္ေအာက္တြင္သာ
အလုပ္လုပ္ၿပီး) သာျဖစ္ၿပီး (သမၼတႏွင့္ လက္တြဲၿပီး အလုပ္လုပ္ျခင္း)
မဟုတ္ၾကေသာ ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး တတိယလႈိင္း ေရစီးေၾကာင္းႀကီး တစ္ခု သဖြယ္ အရွိန္
အဟုန္ႏွင့္ စဥ္ဆက္ မျပတ္ စီးဆင္း သြားႏုိင္ေရးသည္ Working for the
President လုပ္ငန္းစဥ္၌ မည္မွ် အထိ တာဝန္ ေက်ပြန္သည္၊ မည္မွ်အထိ ေစတနာ
မွန္သည္၊ မည္မွ်အထိ သစၥာရွိ သည္ဟူေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မ်ားက သန္း ၆၀ ၏ကံကို
ျပ႒ာန္း ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈ တို႔ ပို၍ပို၍
ထြန္းကား လာေနၿပီး လြတ္လပ္ ပြင့္လင္းမႈတို႔ ပို၍ပို၍ ျမင့္မား လာေနေသာ
လက္ရွိ ျမန္မာ့ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ေရစီးေၾကာင္း စီးဆင္း ႏိုင္ေစရန္
ဖန္တီး ေပးေသာ တင္ကူး လိုအပ္ခ်က္မ်ား အားလုံး ျပည့္စုံလု နီးပါးရွိေန
ၿပီျဖစ္ရာ တတိယ လႈိင္း၏ ေရစီးေၾကာင္း မည္မွ် အရွိန္အဟုန္ ေကာင္း
လာမည္နည္း ဟူသည္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားႀကီး တစ္ခုလုံး ႏိုင္ငံေတာ္
သမၼတႀကီး၏ မူဝါဒမ်ားကို မည္မွ် လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ႏုိင္စြမ္း
ရွိသည္ဟူေသာ မွတ္ေက်ာက္က သက္ေသ ျပလာမည္သာျဖစ္သည္။
မ်ားစြာ အေရးႀကီးသည္မွာ တတိယ လႈိင္းတြင္ ျပည္သူ႔ ေရးရာ ဝန္ေဆာင္မႈ
မ်ားကို သန္း ၆၀ စလုံး ယုတ္လတ္ျမတ္ မေရြး တန္းတူ ရည္တူ ရယူ
ခံစားႏိုင္ေရးကို မ်က္ႏွာ မူၾကရန္သာ ျဖစ္သည္။ သန္း ၆၀ အက်ဳိးစီးပြား သည္
အျဖဴ၊ အမည္း ဂိမ္းမဟုတ္၍ လူခ် ကစားျခင္း မ်ားလည္း မလိုအပ္ပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္
သမၼတႀကီး လက္ထက္တြင္ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းမႈမ်ား အရင္းခံ၍ မတူ
ကြဲျပားမႈမ်ားကို ေဘးဖယ္၍ သန္း ၆၀ အတြက္ ဘုံ တူညီခ်က္မ်ား တြင္ ပူးေပါင္း
ေဆာင္ရြက္ၾကေသာ Agree to Disagree ယဥ္ေက်းမႈမ်ား စတင္ ေပၚထြက္
လာခဲ့ၿပီျဖစ္ရာ အဆိုပါ ႏိုင္ငံေရး ခႏၲီတရားမ်ား ႏိုင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈ
တစ္ရပ္သဖြယ္ အျပန္႔ က်ယ္လာေစရန္ အေရး ႀကီးေနၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ
ႏုိင္ငံေရး အင္နားရွားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္လႊားႏိုင္သည့္
ျမန္မာ့ေႏြဦး တတိယလႈိင္း အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ စီးဆင္း ႏိုင္ေရး အတြက္ မိမိ
Mindset ကို ေျပာင္းလဲေအာင္ ႀကဳိးစား ၾကပါမည့္ အေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး
တင္ျပ လိုက္ရေပသည္။
Written by  မွဴးေဇာ္
Link : http://thevoicemyanmar.com/index.php/perspective/item/3431-%E1%80%BB%E1%80%99%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%99%E1%80%AC%E1%82%95%E1%80%B1%E1%82%8F%E1%80%BC%E1%80%A5%E1%80%AE%E1%80%B8-%E1%80%90%E1%80%90%E1%80%AD%E1%80%9A%E1%80%9C%E1%80%AD%E1%82%88%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B8-%E1%82%8F%E1%80%BD%E1%80%84%E1%80%B9%E1%82%94-%E1%82%8F%E1%80%AD%E1%80%AF%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%84%E1%80%B6%E1%80%B1%E1%80%9B%E1%80%B8-%E1%80%A1%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%94%E1%80%AC%E1%80%B8%E1%80%9B%E1%80%BD%E1%80%AC%E1%80%B8.html
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ေမွာ္၀င္ၿမိဳ႕ - အဖြဲ႔၀င္မ်ား
နည္းပညာမ်ား
ရသ
ဗဟုသုတ
AndroidPhone
Job At Singapore
အလည္လာသူေပါင္း
ေရႊးခ်ယ္ဖတ္ရႈ႕ရန္
- E-Book (3)
- ဂ်ာနယ္ (1)
- နည္းပညာ-MCPA (1)
- နည္းပညာ-ကြန္ပ်ဴတာ (57)
- နည္းပညာ-ပရိုဂရမ္ (3)
- နည္းပညာ-ဗိုင္းရစ့္ (13)
- နည္းပညာ-မိုဘိုင္းဖုန္း (43)
- နည္းပညာ-အင္တာနက္ (33)
- နည္းပညာ-ေဆာ့၀ဲလ္ (41)
- နည္းပညာ-ေဖာက္ထြင္းမႈ (42)
- ဗဟုသုတ-ကင္မရာ (3)
- ဗဟုသုတ-က်န္းမာေရး (43)
- ဗဟုသုတ-ဂမၻီရေလာကီပညာ (40)
- ဗဟုသုတ-ဖုန္း (1)
- ဗဟုသုတ-ဘာသာေရး (10)
- ဗဟုသုတ-မိုဘိုင္းဖုန္း (9)
- ဗဟုသုတ-အင္တာနက္ (12)
- ဗဟုသုတမ်ား (126)
- ရသ-၀တၳဳတိုမ်ား (33)
- ရသ-ကဗ်ာ (121)
- ရသ-စကားစု (42)
- ရသ-စာေပ (9)
- ရသ-ရယ္စရာ (13)
- ရသ-သရဲ (40)
- ရုပ္ရွင္ (6)
- သတင္းမ်ား (368)
- သတင္းမ်ား-တိုင္းေရးျပည္ေရး (60)
- သံေ၀ဂတရား (1)
- ဟာသ (3)
- ဟာသစာအုပ္မ်ား (2)
- အက္မင္ ၂၅နာရီ (11)
- အက္မင္ ခရု (25)
- အက္မင္ စိုင္းကိုသူ (312)
- အက္မင္ နန္းညႊန္႔ဦး (1036)
- အက္မင္ ရွိုက္တန္ (15)
- အက္မင္ ေမွာ္ၿမိဳ႕သား (174)
- အက္မင္ ေျခရာမဲ့ (49)
- အျခားေသာ (7)
- ေဆာင္းပါးမ်ား (6)
- ေဆာင္းပါးမ်ား-ကြန္ပ်ဴတာ (2)
- ေဆာင္းပါးမ်ား-တိုင္းေရးျပည္ေရး (5)
 
No comments:
Post a Comment
သင့္ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္ စကားေလးတစ္ခြန္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ေရွ႕ဆက္ေရးသားရန္ အားေဆးေလး တစ္ခြက္ပါပဲဗ်ာ