ေမတၱာအေၾကာင္း ဆက္ေရးမလို႔ လုပ္ေနတုန္းမွာပဲ ကိုယ္စုထား ေဆာင္းထားတ့ဲ
သတင္းစာအေဟာင္း စာေစာင္အေဟာင္းကေလးေတြကို တင္ေပးခ်င္တ့ဲ စိတ္ကလဲ
ေပၚလာျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔ ကြန္ျပဴတာထဲမွာ အရင္က စကင္ဖတ္ၿပီး သိမ္ထားခ့ဲတ့ဲ
ဖုိင္ေဟာင္းေတြကို ျပန္လွန္ရွာေဖြၾကည့္မိတယ္။ ပထမဆုံး ေတြ႕ရတာက
သတင္းစာေဟာင္းကေလးတစ္ေစာင္။ ဒီထဲမွာ ရွစ္ေလးလုံး အေရးေတာ္ပုံႀကီ
ျဖစ္ခါနီးဆဲဆဲမွာ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီဥကၠ႒ႀကီး ဦးေန၀င္းရဲ႕
ေနာက္ဆုံး ေျပာသြားတ့ဲ မိန္႔ခြန္း ပါပါတယ္။ ဒီမိန္႔ခြန္းကို
ေကာက္ဖတ္မိၿပီး အေတြးတစ္ခု ရသြားတာနဲ႔ ဒီစာစုကို ခ်ေရးလိုက္တာပါ။
(၂)
"ေနာင္တ" ဆိုတ့ဲ ျမန္မာစကားလုံးရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကိုေတာ့ အမ်ားနားလည္ထားၿပီး
သိထားၿပီး ျဖစ္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ကိုယ္ျဖတ္သန္းခ့ဲရတ့ဲ ကိုယ့္ဘ၀ခရီးကို
ျပန္လည္ ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္တ့ဲအခါမွာ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တာေတြကို
မလုပ္မိခ့ဲတာလဲ ရွိေကာင္း ရွိမယ္။ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တာေတြကို
လုပ္ခ့ဲမိတာလဲ ရွိေကာင္း ရွိမယ္။ ဒီအေျခအေနႏွစ္ရပ္ကို ျပန္ေတြးၿပီး
စိတ္မေကာင္းျဖစ္တာဟာ "ေနာင္တ" ပါဘဲ။ "ေနာင္တရတယ္" ဆိုတ့ဲအတိုင္းပဲ
ကာလတစ္ခုကို လြန္သြားၿပီး ေနာက္ေနာင္အခါေရာက္မွပဲ ျပန္လည္ တမ္းတလို႔
မခ်င့္မရဲ ျဖစ္ၾကရတာပါ။ ဒါကိုပဲ ဗုဒၶတရားေတာ္ေတြထဲမွာ "ကုကၠဳစၥ" ျဖစ္တယ္၊
"၀ိပၸဋိသာရ" ျဖစ္တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဂၤလိပ္လို႔ေတာ "Remorse" ဆိုတာေပါ့။
(၃)
ျမန္မာရာဇ၀င္ထဲမွာ နရပတိစည္သူမင္းဆိုတာကို ၾကားဖူးၾကမွာေပါ့။ သူ႕ရဲ
မိဖုရားနာမည္က ေ၀ဠဳ၀တီ လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ တယ္လဲ ေခ်ာေမာလွပ ဆိုသကိုး။ အဲဒီ
ေ၀ဠဳ၀တီ ကို ေနာင္ေတာ္ျဖစ္တ့ဲ မင္းယဥ္နရသိခၤ က လိုခ်င္တ့ဲ အတြက္ အႀကံအဖန္
လုပ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိ လုပ္သလဲ ဆုိရင္ "တစ္ေနရာမွာ သူပုန္သူကန္ေတြ
ထၾကြေသာင္းက်န္းေနတယ္၊ ညီေတာ္ သြားႏွိမ္နင္းရမယ္" ဆိုၿပီး နရပတိစည္သူကို
အေ၀းကို ေစလႊတ္ပါတယ္။ နရပတိစည္သူ မရွိတ့ဲအခ်ိန္မွာ ေ၀ဠဳ၀တီ ကို
သိမ္းပိုက္မယ္ ေပါ့ေလ။ ဒါက ေနာင္ေတာ္ မင္းယဥ္သိခၤ ရဲ႕ ကာေမသုမိစၧာစာရ
မဟာစီမံကိန္း။
ဒါကို နရပတိစည္သူက ရိပ္မိပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ သူပုန္သူကန္ ႏွိမ္နင္းေရး ဆိုတ့ဲ
ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ခိုင္းေတာ့ မသြားလို႔က မရဘူးေလ။ သြားရတာေပါ့။ သြားခါနီးမွာ
သူ႕ရဲ႕ ကၽြန္ယုံေတာ္ ငျပည့္ကိုေတာ့ တိုးတိုးကပ္ၿပီး မွာထားခ့ဲတယ္။
နန္းေတာ္ထဲမွာ အေျခအေနထူးရင္ ခ်က္ခ်င္း အေၾကာင္းၾကားဖို႔။ အေျခအေနကလဲ
မထူးပဲေနပါ့မလား။ ဒီယုန္ျမင္လို႔ ဒီၿခံဳထြင္ခ့ဲတ့ဲ အကိုျဖစ္သူက ညီျဖစ္သူ
ခရီးထြက္သြားတယ္ ဆိုရင္ပဲ ညီရဲ႕ မယားကို
မဟားဒယားသိမ္းပိုက္ေတာ္မူလိုက္တာေပါ့။ ညီေတာ္ရဲ႕ ကၽြန္ယုံငျပည့္လဲ
သူ႕သခင္ကို အျမန္ဆုံး သတင္းပို႔ဖို႔ အတြက္ ျမင္းစီးၿပီး
အေသာ့ႏွင္ရပါေတာ့တယ္။ သူ႕သခင္နဲ႔ သိပ္မေ၀းလွေတာ့တ့ဲ တစ္ေနရာအေရာက္မွာ
ေနကလဲ ေႏွာင္းေန၊ ျမင္းကလဲ ပင္းပမ္းေနၿပီဆိုေတာ့ တစ္ညတာေလာက္
နားလိုက္ဦးမွပဲ ဆိုၿပီး အဲဒီမွာ တစ္ညအိပ္လိုက္ရတယ္။ ကံဆိုးတာက ျမင္း
ဟည္း လိုက္တ့ဲ အသံပါပဲ။ ျမင္းဟည္းသံကို မလွမ္းမကမ္းမွာ ရွိေနတ့ဲ
နရပတိစည္သူက ၾကားတယ္။ မနက္မိုးလင္းလုိ႔ ငျပည့္ သူ႕သခင္ဆီကို သြား
သတင္းပို႔တ့ဲအခါ "ည က ဘယ္မွာအိပ္လဲ" လို႔ စ ေမးလိုက္ၿပီး
ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ "ဒီေလာက္အေရးႀကီးတ့ဲ သတင္းကို ခ်က္ခ်င္း
လာမေျပာရေကာင္းလား" ဆိုၿပီး ကၽြန္ယုံငျပည့္ကို သတ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။
မယားစိတ္နဲ႔ ေဒါသေတြ ငယ္ထိပ္ကို ေရာက္ေနတ့ဲ နရပတိစည္သူဟာ ေနာင္ေတာ္ကို
လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ခိုင္းခ့ဲသလို လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ေပးတ့ဲ အမတ္ ငေအာင္စြာကိုလဲ
သူ႕ကို ပမာမခန္႔ ျပဳရေကာင္းလား ဆုိၿပီး သတ္ျပန္ပါတယ္။ အဆိုးဆုံး
သတ္ျဖတ္မႈကေတာ့ ေနာင္ေတာ္ရဲ႕ အထိန္းေတာ္သား အနႏၲသူရိယကို သတ္ပစ္တ့ဲ
ကိစၥပါ။ "သူတည္းတစ္ေယာက္ ေကာင္းဖို႔ေရာက္မူ သူတစ္ေယာက္မွာ ပ်က္လင့္ကာသာ
ဓမၼတာတည္း" အစရွိတ့ဲ အလြန္ထင္ရွားလွတ့ဲ ကဗ်ာေလးပုဒ္ဟာ အနႏၲသူရိယ
ေသရခါနီးဆဲဆဲမွာ နရပတိစည္သူဘုရင္ကို ဆက္သေပးဖို႔ ေရးခ့ဲတ့ဲ ကဗ်ာေတြပါ။
နရပတိစည္သူ ဟာ ဒီကဗ်ာေတြကို ဖတ္ရတ့ဲအခါက်ေတာ့ "သြားၿပီ၊ ငါ မွားၿပီး"
ဆိုၿပီး ေနာင္တရပါသတ့ဲ။ "အနႏၲသူရိယကို ခ်က္ခ်င္းလႊတ္" ဆိုၿပီးေတာ့လဲ
အမိန္႔ေပးပါသတ့ဲ။ ဒါေပမ့ဲ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ။ အနႏၲသူရိယက သူ႕ရဲ႕ "သတ္ေစ"
ဆိုတ့ဲ အမိန္႔အာဏာဓားခ်က္ေအာက္မွာ အသက္ေပ်ာက္ခ့ဲရၿပီပဲ။ ဒီမွာတင္ ေဒါသေတြ
ေနာက္တစ္ခါ ေပါက္ကြဲၿပီး "အနႏၲသူရိယကို သတ္တ့ဲသူေတြကိုလဲ သတ္ပစ္လိုက္ၾက"
လို႔ အမိန္႔ေပးျပန္လို႔ ဒီလူေတြလဲ ေသၾကရျပန္ပါတယ္။
နည္းနည္းေလး စိတ္ေျပသြားေတာ့မွ သူ႕ႏႈတ္ျဖားက ေနာင္တစကားကို ခုလို
ေျပာပါသတ့ဲ။ " ေနာင္ကို ငါက သတ္ေစ လို႔ အမိန္႔ေပးေသာ္လဲ တစ္လ၊ ေလးသီတင္း
ထားၿပီး စစ္ေၾကာၾက၊ ေသတန္မွ ေသပါေစ" တ့ဲ။
(၄)
ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး ရၿပီးတ့ဲေနာက္ ပထမဦးဆုံးေပၚထြက္လာတ့ဲ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္က ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေရြးေကာက္ခံ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစနစ္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခ့ဲတ့ဲ
ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ ျပည္တြင္းေသာင္းက်န္းမႈေတြေၾကာင့္ မတည္မၿငိမ္
ရွိခ့ဲေသာ္လဲ တိုင္းျပည္အဆင့္အတန္းကေတာ့ မနိမ့္က်ပါဘူး။
အေရွ႕ေတာင္အာရွရဲ႕ က်ားတစ္ေကာင္ပါ။ စင္ကာပူ လုိ ႏိုင္ငံမ်ိဳးကေတာင္
ေမာ့ၾကည့္ခ့ဲရတ့ဲ ႏိုင္ငံပါ။ ၁၉၆၂-ခုႏွစ္ မတ္လ (၂) ရက္ေန႔မွာေတာ့
တုိင္းျပည္ဟာ ကံဆိုးမိုးေမွာင္ က်ခ့ဲပါတယ္။
ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္း က လူထုအစိုးရကို ျဖဳတ္ခ်ၿပီး
ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ နာမည္နဲ႔ အာဏာသိမ္းလိုက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အာဏာသိမ္းစစ္ေကာင္စီဟာ အဲဒီႏွစ္ ဇူလိုင္လ (၇) ရက္ေန႔မွာေတာ့
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ႕ သမိုင္း၀င္ ေက်ာင္းသားသမဂၢအေဆာက္အအုံႀကီးကို
ဒိုင္းနမိုက္နဲ႔ ၿဖိဳခ်ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ပါတယ္။ လက္နက္မ့ဲ ေက်ာင္းသားေတြကို
လဲ လက္နက္ကိုင္စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ႀကီးက "ဓား ဓားခ်င္း လွံ လွံခ်င္း
ရင္ဆုိင္ဖို႔" စိန္ေခၚစကား ဆိုခ့ဲပါေသးတယ္။ တစ္တိုင္းျပည္လုံးသိေအာင္
သူ႕ကိုယ္တိုင္ အသံလႊင့္ၿပီး ေျပာတာပါ။ ယခုအခါမွာ အသံမွတ္တမ္းအေနနဲ႔ ရွိ
မရွိ မသိရေပမယ့္ စာ(သတင္းစာ)မွတ္တမ္းအေနနဲ႔ကေတာ့ ရွိေနပါေသးတယ္။
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကိုပဲ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ၊ ျမန္မာဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ
နာမည္ေတြ သုံးၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္လာခ့ဲတ့ဲ ဦးေန၀င္းအစိုးရ
ႏွစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ၾကာလာတ့ဲအခါမွာေတာ့ တိုင္းျပည္ဟာ
ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအနိမ့္ဆုံးႏိုင္ငံ (L.D.C) အျဖစ္သို႔ ေလွ်ာက်သြားပါေတာ့တယ္။
အဲဒီမွာတင္ လူထုေတြလဲ လမ္းမေပၚ ေရာက္ကုန္ၾကပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဦးေန၀င္း
ေျပာခ့ဲတ့ဲ မိန္႔ခြန္းကေတာ့ "ကၽြန္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရးက အနားယူေတာ့မယ္။
အနားယူေတာ့မယ္ ဆိုေပမယ္လို႔ ေနာင္အဖြဲ႕အစည္းေတြ တာ၀န္အျပည့္
ကြပ္ကဲႏိုင္တ့ဲအထိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံကို မပ်က္စီးရေအာင္
ကေသာင္းကနင္း မျဖစ္ရေအာင္ ဆက္ထိန္းရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီထိန္းတဲ့ အထဲမွာ
တိုင္းျပည္တစ္ျပည္လုံး လူထုကို ကၽြန္ေတာ္ သိေစခ်င္တယ္။ ေနာင္ကို လူစု
လူေ၀းနဲ႔ ဆူဆူပူပူ လုပ္လို႔ ရွိရင္ေတာ့ စစ္တပ္ဆိုတာ ပစ္ရင္ မွန္ေအာင္
ပစ္တယ္။ မိုးေပၚေထာင္ၿပီး ေခ်ာက္တာ မပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေနာင္ကို ဆူဆူပူပူ
လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ရင္ တပ္ကို သုံးလို႔ ရွိရင္ေတာ့ အဲဒါ ဆူတ့ဲလူေတြ
မသက္သာဘူးသာ မွတ္ေပေတာ့ လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီကေန႔ ေျပာပါတယ္။" တ့ဲ။
ဒီမိန္႔ခြန္းကေတာ့ စာမွတ္တမ္း သာမက ဗြီဒီယိုမွတ္တမ္း အျဖစ္နဲ႔ပါ
ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီရဲ႕ေနာက္မွာ ေပၚထြက္လာတ့ဲ ပစ္သံခတ္သံေတြကေတာ့
တဒိုင္းဒိုင္း တဒုံးဒုံးနဲ႔ ပြက္ပြက္ကို ညံလို႔ပါပဲ။
အပစ္အခတ္ အသတ္အျဖတ္ေတြနဲ႔ ရာထူးအာဏာကို ရယူ၊ အပစ္အခတ္ အသတ္အျဖတ္
စကားေတြေျပာၿပီး ရာထူးအာဏာက ထြက္ခြာသြားတ့ဲ စစ္အာဏာရွင္ႀကီး ဦးေန၀င္းဟာ
ရာထူးအာဏာက ထြက္ခြာၿပီးေနာက္ ၇-ႏွစ္အၾကာ ၁၉၉၅-ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ
၂၅-ရက္ေန႔မွာေတာ့ သူ႕ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေဟာင္းေတြကို သူ႕ရဲ႕
ေနာင္တစကားကို ခုလိုေျပာပါသတ့ဲ။
"ကိုယ္လူတို႔ကို ႀကံဳတုန္းေျပာလိုက္ရဦးမယ္။ ကိုယ့္အေနနဲ႔ ဒီသံသရာတရား
ေတြ၊ သခၤါရတရားေတြ၊ အနိစၥအနတၱတရားေတြကို ဒီေန႔ သိျမင္သလိုမ်ား ဟိုတုန္းက
သိခဲ့မယ္ဆုိရင္ ၁၉၆၂၊ မတ္လက ကိစၥကို ကိုယ္မလုပ္ခဲ့ပါဘူး" "ဟုတ္တယ္၊
အဲဒီတုန္းကသာ ဒီတရားေတြကို သိေနခဲ့ရင္ ၁၉၆၂ က လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္မ်ဳိးကို
ကိုုယ္မလုပ္ခဲ့ဘူး" တ့ဲ။(ဦးကိုကိုေမာင္ႀကီး - ကၽြန္ေတာ္သိေသာ
တရံေရာအခါမ်ား၊ စာ-၃၅၇)
(၅)
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္အမွားကိုယ္သိၿပီး
ေနာင္တရတယ္ ဆိုရင္ ေကာင္းတယ္ လို႔ပဲ ေျပာရမွာပါ။ ေနာင္တရသူအတြက္
ေနာက္ေနာင္မွာ ဆက္ၿပီး အမွားမလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေနာင္တတရားက
အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးမွာ ျဖစ္လို႔ပါ။ ဒါေပမ့ဲ ေနာင္တရသူ
ေနာင္တမရခင္မွာ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္လုိက္တ့ဲ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အားလုံးရဲ႕
သက္ေရာက္မႈေတြကို ဆက္ႏြယ္ေနသူအားလုံးက အလူးအလဲ ခံစားၾကရတ့ဲအတြက္ကေတာ့
ေျပာစရာ ရွိပါလိမ့္မယ္။ အ၀န္းအ၀ိုင္း က်ယ္ျပန္႔ရင္ က်ယ္ျပန္႔သေလာက္
ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြကလဲ ၾကီးမားက်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ျပန္လည္ကုစားလို႔
မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္အထိကိုလဲ ျဖစ္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။ မည္သူမဆို
တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ တစ္ခု မဟုတ္ တစ္ခုေတာ့ ေနာင္တရတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ
မည္သူမဆို ဆိုတ့ဲအထဲမွာေတာ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္နယ္ပယ္ ပိုင္ဆိုင္ထားသူမ်ားကို
လုံး၀ လုံး၀ မပါ၀င္ေစခ်င္ပါဘူး လို႔ပဲ ေျပာလိုက္ပါရေစ။
ဘိကၡဳသုမန
No comments:
Post a Comment
သင့္ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္ စကားေလးတစ္ခြန္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ေရွ႕ဆက္ေရးသားရန္ အားေဆးေလး တစ္ခြက္ပါပဲဗ်ာ